prehĺbiť poznatky o platné právne normy upravujúce problematiku výchovného poradenstva
ovládať problematiku monitorovania a vyhodnocovania situácie v oblasti poradenstva
v osobnostnom, vzdelanostnom a profesionálnom/kariérovom vývine vrátane prevencie
problémového a delikventného vývinu a sociálnych vzťahov v škole, školskom zariadení
získať kompetencie vytvoriť plán výchovného, vrátane kariérového poradenstva na školský rok na škole ako súčasť plánu školy, školského zariadenia a hodnotiť výsledky poradenstva v osobnostnom, vzdelanostnom a profesionálnom, kariérovom vývine vo vzťahu k
získať kompetencie identifikovať nástrojmi pedagogickej diagnostiky problémy žiakov; pripraviť
individuálny a skupinový rozhovor so žiakmi, rodičmi, učiteľmi a odbornými zamestnancami v oblasti
poradenstva v osobnostnom, vzdelanostnom a profesionálnom,
rozšíriť spôsobilosť pripraviť implementáciu metodických pokynov MŠ SR z oblasti výchovného, aj kariérového poradenstva vrátane prevencie problémového a delikventného vývinu a sociálnych vzťahov pre usmernenie pedagogických a odborných zamestnancov školy,
získať kompetencie spolupracovať s pracovníkmi poradenských, iných špecializovaných pracovísk
a inštitúcií; realizovať aktivity podľa harmonogramu zberu informácií k prijímaniu uchádzačov so
základným vzdelaním na denné štúdium stredných škôl
vedieť hodnotiť priebeh a efektívnosť individuálneho a skupinového poradenstva so žiakmi, rodičmi,
učiteľmi a odbornými zamestnancami v oblasti poradenstva v osobnostnom, vzdelanostnom a
profesionálnom, kariérovom vývine a v konkrétnych prípadoch výskyt
získať kompetencie k vyhodnoteniu spätnej väzby zo strany vedenia školy, od učiteľov a odborných
zamestnancov vo vzťahu k profesijnému štandardu výchovného, kariérového poradcu