- Orientovať sa v štátnom vzdelávacom programe pre žiakov so zdravotným znevýhodnením, poznať platnú legislatívu týkajúcu sa detí a žiakov so zdravotným znevýhodnením.
- Poznať možnosti odborného poradenstva i edukácie detí a žiakov so ŠVVP v regióne.
- Realizovať vlastný návrh propagácie aktivít odborného zariadenia, prezentovať propagačný materiál svojho zariadenia pre širokú verejnosť.
- Zosúladiť používanie aktuálnej terminológie pri formulovaní vhodných odporúčaní na edukáciu detí a žiakov so ŠVVP.
- Komplexne posudzovať osobnosť dieťaťa/žiaka s viacnásobným postihnutím vo vzťahu k možnostiam jeho edukácie.
- Vedieť uplatniť základné zásady tímovej spolupráce v procese diagnostiky.
- Špecifikovať, zdôvodniť a argumentovať výber vhodných intervencií pri náhodne vybraných diagnózach klientov.
- Posúdiť efektívnosť komplexnej pedagogickej diagnostiky pred odborným vyšetrením klienta.
- Posúdiť klady a zápory jednotlivých stratégií a intervencií, získať informácie o ich možných kontraindikáciách pre deti a žiakov so ŠVVP.
- Aplikovať získané poznatky pri vypracovaní záverov odborných vyšetrení a pri projektovaní individuálnych výchovno-vzdelávacích programov
- Na základe diagnostiky dieťaťa/žiaka vypracovať kazuistiku so stanovením prognózy a intervencií.