Orientovať sa v školskej legislatíve.
Nadobudnúť schopnosť uplatňovať všeobecne záväzné legislatívne predpisy v škole pre deti a žiakov so ŠVVP, v školskom výchovno-vzdelávacom zariadení, špeciálnom výchovnom zariadení, v zariadení sociálnoprávnej ochrany detí, v zariadení sociálnej kurately
Osvojiť si nové pohľady na proces učenia sa a poznatky z pedagogiky výchovy mimo vyučovania.
Orientovať sa v jednotlivých typoch alternatívnych škôl, poznať alternatívne metódy výchovy a vzdelávania.
Osvojiť si koncepciu tvorivo–humanistickej výchovy a vzdelávania.
Osvojiť si koncepciu neformálneho vzdelávania.
Získať schopnosť identifikovať vývinové a individuálne charakteristiky dieťaťa, žiaka, schopnosť identifikovať psychologické a sociálne faktory jeho učenia sa, schopnosť identifikovať sociokultúrny kontext rozvoja dieťaťa, žiaka.
Poznať postupy prevencie a nápravy sociálno-patologických javov a porúch správania sa dieťaťa, žiaka v špeciálnom výchovnom zariadení, v zariadení sociálnoprávnej ochrany detí, v zariadení sociálnej kurately.
Získať schopnosť rozvíjať sociálne zručnosti a postoje dieťaťa, žiaka v škole pre deti a žiakov so ŠVVP, v školskom výchovno-vzdelávacom zariadení, špeciálnom výchovnom zariadení, v zariadení sociálnoprávnej ochrany detí, v zariadení sociálnej kurately.
Poznať humanistické zásady a metódy hodnotenia dieťaťa, žiaka, osvojiť si techniky a spôsoby pozitívneho hodnotenia dieťaťa, žiaka.
Osvojiť si zručnosti partnerskej komunikácie s dieťaťom, žiakom.
Poznať zdroje a typológiu konfliktov, osvojiť si alternatívne metódy riešenia konfliktov (mediácia).
Osvojiť si nové komunikačné zručnosti, osvojiť si zručnosti aktívneho počúvania.
Nadobudnúť schopnosť autoreflexie vlastných komunikačných schopností a spôsobilostí.
Poznať špecifiká výchovnej skupiny, foriem komunikácie a socializácie v školách pre deti a žiakov so ŠVVP, v školských výchovno-vzdelávacích zariadeniach, špeciálnych výchovných zariadeniach,v zariadeniach sociálnoprávnej ochrany detí a v zariadeniach s
Poznať základy špeciálnej pedagogiky.
Získať predpoklady pre identifikovanie dieťaťa a žiaka so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami (ŠVVP).
Orientovať sa v diagnostických a odborných záznamoch o deťoch a žiakoch so ŠVVP v škole pre deti a žiakov so ŠVVP, v školskom výchovno-vzdelávacom zariadení, špeciálnom výchovnom zariadení,v zariadení sociálnoprávnej ochrany detí, v zariadení sociálnej k
Poznať špecifiká výchovno-vzdelávacieho procesu detí a žiakov so ŠVVP.
Získať informácie o požívaní základných kompenzačných, korekčných, reedukačných postupov a prostriedkov vo výchove a vzdelávaní v škole pre deti a žiakov so ŠVVP, v školskom výchovno-vzdelávacom zariadení, špeciálnom výchovnom zariadení, v zariadení sociá
Osvojiť si štruktúru záverečnej práce.
Dokázať konštruktívne konzultovať problematiku záverečnej práce.