Zacvičme si s plyšovým kamarátom
Zacvičme si s plyšovým kamarátom
Učebná činnosť/didaktická hra/aktivita…
Názov: Zacvičme si s plyšovým kamarátom |
|
Cieľová skupina: 4-ročné deti |
|
Vzdelávacia oblast: zdravie a pohyb |
|
Výkonový štandard: Manipuluje s náčiním: chytanie a podávanie Obsahový štandard: Chytanie a podávanie plyšovej hračky Kľúčové kompetencie:
|
Cieľ aktivity: Rozvíjať manipulačné zručnosti s predmetmi/hračkami |
Prostredie: materská škola – telocvičňa, trieda |
Forma: skupinová, frontálna |
Trvanie: 40 min. |
|
Anotácia/Úvod/Edukačný kontext aktivity: Krátka motivačná inšpirácia je zameraná na metodické spracovanie vzdelávacej aktivity z oblasti zdravie a pohyb na rozvíjanie manipulačných zručností. Vzdelávacia aktivita je zameraná na formovanie psychomotrických, interpersonálnych a komunikačných kompetencií. Metodická inšpirácia je zameraná na poskytovanie správneho pohybového vzoru, prostredníctvom ktorého sa modeluje pohybová kultúra dieťaťa. |
|
Potrebný materiál: plyšové zvieratká |
|
OPIS AKTIVITY Motivácia: Plyšové zvieratká sa usmievajú a rady by si s deťmi zacvičili. Zoberieme ich na prechádzku a zacvičíme si spolu s nimi (deti budú cvičiť s plyšovými hračkami v kruhu):
Rozcvičenie:
Opakujeme 4x.
Opakujeme 4x.
Opakujeme 3 – 4x.
Opakujeme 3 – 4x
Opakujeme 4x.
Hlavná časť vzdelávacej activity:
Cvičenie v kruhu:
Záverečná časť: Tanček s plyšákmi – deti tancujú s hračkou/plyšákom vo dvojiciach na hudbu.
Evaluácia aktivity: (na základe vzdelávacej aktivity) Cvičenie bolo realizované v skupine 4-ročných detí. Motivácia bola zvolená v rámci cieľa vzdelávacej aktivity, deti mali dostatočný priestor a čas na pohyb, bola použitá vhodná terminológia. Vo vzdelávacej aktivite boli uplatňované efektívne stratégie a metódy v rámci motorického učenia sa, individuálneho prístupu v rámci výkonového štandardu. Využívali sa prostriedky (plyšové hračky) na rozvoj psychomotorických zručností. Pozorovaním, usmerňovaním detí učiteľka overovala, ako deti pohyb zvládajú a k trom deťom bol realizovaný individuálny prístup, boli usmerňovné k správnosti prevedenia cvikov. Formatívne hodnotenie bolo uplatňovné, boli povzbudzované pochvalou vzhľadom na ich individuálne možnosti a schopnosti. U detí boli podporované pozitívne vzťahy, spolupráca, súdržnosť v rámci skupiny, dodržiavanie inštrukcií a pravidiel. Dôležitá bola kvalita prevedia pohybov. Deti vykonávali východiskové polohy a postoje na držanie tela, uplatňovali správne dýchanie, vedeli v rámci individuálnych možností zladiť pohyb s hudbou. Dodržiavali inštrukcie a pravidlá (opakovali úkony demonštrované učiteľom), verbálne, vizuálne. Deti hodnotili svoj výkon, výkon iných detí (napr. tebe to nešlo, to musíš takto urobiť – pozri). Vyjadrili pocit radosti (potleskom) z realizovanej activity.
Metodické poznámky: Pri podávaní môžeme meniť smer, môže ísť o podávanie za chrbtom, pod nohami, vo vzpažení. Záleží, ako deti zvládnu podávanie. Taktiež môžeme meniť východiskové polohy – sed, kľak, sed na päty, stoj. Podľa počtu detí môžeme vytvoriť aj dva kruhy. Do kruhov zaradíme deti podľa ich pohybových schopností. Deti môžu cvičiť samostatne, len ich podľa potreby usmerňujeme. Menej zdatné cvičia s pomocou – cvičenie nacvičujeme alebo docvičujeme.
Autor/Zdroj: Janka Kurusová, MŠ: Elokované pracovisko, Dedovec 1747, Považská Bystrica Upravila: PaedDr. Eva Bruteničová, učiteľka profesijného rozvoja, Regionálne pracovisko MPC, Bratislava Pripomienkovala: PaedDr. Mária Roučková
Zdroje: Turek, I., 2008. Didaktika. Bratislava : Iura Edition, spol. s r.o., 2008. 595 s. ISBN 978-80-8078-198-9. Zdravie a pohyb. Metodická príručka k vzdelávacej oblasti Štátneho vzdelávacieho programu pre predprimárne vzdelávanie. Dostupné na internete: http://www.statpedu.sk/files/sk/metodicky-portal/metodicke-podnety/ppv_z... Štátny vzdelávací program pre predprimárne vzdelávanie v materských školách. Dostupné na internete: http://www.statpedu.sk/files/articles/nove_dokumenty/statny-vzdelavaci-p... |