Tvorba úloh na rozvoj prírodovednej gramotnosti
Cyklus webinárov v kombinácii s dištančným vzdelávaním je zameraný na tvorbu učebných úloh vo vzťahu rozvoja prírodovednej gramotnosti žiakov a podporu aktívneho učenia sa aj v domácom prostredí. Obsahom stretnutí budú námety aktivít, ktoré je možné realizovať aj v domácom prostredí učiteľa a žiaka. Činnosť v aktivitách online vzdelávania bude zameraná na využitie úrovní PVG vo vzťahu k didaktickej analýze edukačného obsahu vzdelávacej oblasti.
Hlavným zámerom ponúkaného vzdelávania je aktualizovať edukačný obsah vo vzdelávacej oblasti – Človek a príroda, predmete geografia a ekológia.
Výstupom online vzdelávania bude prezentácia vlastného návrhu výučbového bloku z praxe vo vzťahu k indikátorovým úlohám v záverečnom pracovnom liste pre žiaka.
Obsah vzdelávania súvisí s kompetenciu PZ z PŠ: 2.2 Plánovať a projektovať vyučovanie.
Cieľom cyklu webinárov je, aby účastník mal príležitosť cez použité námetové aktivity: "Zdokonaliť si zručnosti vyplývajúce z profesijných kompetencií PZ vo vzťahu tvorby úloh na rozvoj PVG žiakov.
- Načo nám je prírodovedná gramotnosť – definícia PVG s prepojením na výkonový obsahový štandard. 2.12020
- Didaktická analýza edukačného obsahu vzdelávacej oblasti vo vzťahu k úrovniam PVG. 2.11.2020
- Efektívne učebné postupy a stratégie na rozvoj PVG. 19.11. 2020
- Návrh učebných činnosti žiakov podporujúcich PVG vo väzbe k cieľom a obsahu učiva. 19.11.2020
- Tvorba edukačného projekt pre výučbu žiakov v domácom prostredí vo väzbe na rozvoj vybraného aspektu prírodovednej gramotnosti. 211.2020
- Tvorba kritérií a návrh spôsobu hodnotenia priebehu a výsledkov učenia sa žiaka, 25.11.2020
- Prezentácia vlastného návrhu výučbového bloku z praxe vo vzťahu k indikátorovým úlohám v záverečnom pracovnom liste pre žiaka. 9.12.2020