Trendy v pedagogickej diagnostike

Odborný seminár pre učiteľov ZŠ a SŠ s vyučovacím jazykom maďarským bol realizovaný 25.10.2018 na Základnej škole Ferenca Kazinczyho s vyučovacím jazykom maďarským v Tornali. Lektor podujatia Szilárd Fecsó, učiteľ pre kontinuálne vzdelávanie na DP MPC v Košiciach, pertraktoval cieľ odborného seminára – aktualizovať informácie o trendoch v pedagogickej diagnostike a aplikovať vybrané diagnostické postupy na konkrétne učebné a výchovné situácie. Teoretický výstup odborného seminára bol spojený s praktickou činnosťou učiteľov v skupinách, v ktorých spoločne hľadali možnosti využitia rôznych nástrojov pedagogického diagnostikovania reflektujúc na súčasnú edukačnú realitu. Učitelia pracovali s konkrétnymi odborno-metodickými problémami, ktoré sú aktuálne v súčasnej edukácii. Súčasťou skupinovej práce bolo aj vytvorenie vlastného dotazníka alebo ďalšieho nástroja na diagnostikovanie žiakov.

Na základe spätnej väzby učiteľov môžeme konštatovať, že odborné semináre takéhoto charakteru majú svoju opodstatnenosť v ďalšom vzdelávaní učiteľov. Sekundárnym zámerom bolo aj poukázať na aplikáciu profesijných štandardov v edukačnej praxi.