Sporenie
Sporenie
Učebná činnosť/didaktická hra/aktivita…
Názov: Sporenie |
|
Cieľová skupina: žiak z rôzneho prostredia – sociálneho, kultúrneho a znevýhodneného prvého a druhého stupňa základnej školy, žiak so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami v školskej integrácii |
|
Vzdelávacia oblasť: finančná gramotnosť, matematika a práca s informáciami |
|
Kľúčové kompetencie: Pracovné kompetencie – rozvíjať jemnú a hrubú motoriku; Komunikačné kompetencie – vysloviť svoj názor, prečo delením odpadu šetríme životné prostredie; Učiť sa učiť (riešiť nové situácie) – oboznámiť žiaka s hospodárnym správaním – delením odpadu vo svojom okolí; Sociálne komunikačné kompetencie – porozumieť v školskom a výchovnom prostredí súvislosti s delením odpadu; Kompetencie k celoživotnému učeniu – použiť svoje vizuálne zručnosti na slovné vyriešenie pracovného listu a uplatniť ich v reálnom živote. |
Hlavný cieľ: Rozvíjať zručnosti v sporení. Špecifické ciele: Kognitívne – prečítať text v pracovnom liste; odpovedať na otázky v pracovnom liste; zakrúžkovať alebo podčiarknuť správnu odpoveď; vysvetliť na jednom príklade, ako dbať na hospodárne správanie k životnému prostrediu pri delení odpadu vo svojom okolí; Afektívne – povedať, prečo delením odpadu šetríme životné prostredie; rešpektovať názor iného; Psychomotorické – vypracovať pracovný list; vyzbierať odpadky; vytriediť odpadky: plasty, papier, kov, sklo. |
Prostredie: školské a výchovné prostredie, školský klub detí, detský domov, reedukačné zariadenia |
Forma a počty: individuálna alebo skupinová práca v rodine (detský domov), práca s pomocou učiteľa a vychovávateľa |
Trvanie: individuálne |
|
Anotácia/Úvod/Edukačný kontext aktivity/Zhrnutie aktivity: V aktivitách nápadov je obsiahnutý stručný rozsah praktického uplatnenia, ako sa hospodárne správať k životnému prostrediu a poznávať spôsoby nadobudnutia finančného príjmu a sporenia. |
|
Potrebný materiál: slovné odpovede, ceruza, pero, papier, tlačiareň |
|
Opis postupu realizácie: Žiak podčiarkne alebo zakrúžkuje správnu odpoveď v navrhnutom pracovnom liste. Po vypracovaní pracovného listu žiak vo svojom okolí alebo v prírode vyzbiera odpadky. Odpadky vytriedi/separuje na plasty, papier, kov a sklo. U žiaka rozvíjame vzťah k ochrane prírody a sporeniu. Realizácia aktivity:
Poznámky pre učiteľa: dodržiavať zásady postupnosti a primeranosti, bezpečnosť pri cestnej premávke v školskom a výchovnom prostredí.
Možné pokračovanie, následné aktivity: Na základe uvedených výchovných aktivít vychovávateľ a učiteľ môžu vychádzať z podobných aktivít so zameraním na výchovu k finančnej gramotnosti. |
|
Autor/Zdroj: Ing. Mgr. Mária Pirkovská, učiteľka profesijného rozvoja, RP MPC Prešov
Ďalšie zdroje: Ministerstvo školstva SR, Ministerstvo financií SR.2017. Národný štandard finančnej gramotnosti verzia 1.2, Bratislava, 2017. Dostupné z: https://www.minedu.sk/data/att/11359.pdf Ministerstvo školstva vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky. 2014. Metodika pre zapracovanie a aplikáciu tém finančnej gramotnosti do školských vzdelávacích programov základných škôl a stredných škôl. Bratislava, 2014-11498/40322:5-10E0 |
|
Prílohy na stiahnutie: Príloha: Sporenie – zadanie |