rozvíjať schopnosť kriticky hodnotiť potreby, želania a životný štýl a ich vplyv na spotrebiteľské správanie
rozšíriť orientáciu v právnych normách na ochranu spotrebiteľa a v oblasti uplatňovania práv a povinností spotrebiteľa
rozvíjať spôsobilosť kriticky hodnotiť a interpretovať reklamné odkazy ovplyvňujúce spotrebiteľské správanie
rozvíjať zručnosť odolávať presviedčaniu a marketingovým vplyvom
prehĺbiť znalosti o ekonomické, sociálne, zdravotné a environmentálne dôsledky spotrebiteľského správania
rozvíjať spôsobilosť hodnotiť vplyv spotreby na zdravie, kvalitu života a trvalo udržateľnú spotrebu
prehĺbiť znalosti o označovaní produktov v záujme zachovania bezpečnosti a zdravia spotrebiteľov
prehĺbiť schopnosť aplikovať získané poznatky na riešenie konkrétnych spotrebiteľských problémov
rozšíriť kompetencie o schopnosť tvorivo integrovať spotrebiteľské vzdelávanie s aktuálnym obsahom interaktívnymi formami a metódami v edukačnej praxi