Pamiatková mapa – poznávanie, hľadanie, počítanie, čítanie, tlmočenie
Pamiatková mapa – poznávanie, hľadanie, počítanie, čítanie, tlmočenie
Učebná činnosť/didaktická hra/aktivita…
Názov: Pamiatková mapa – poznávanie, hľadanie, počítanie, čítanie, tlmočenie |
|
Cieľová skupina: žiaci 4. ročníka ZŠ (ISCED 1) |
|
Vzdelávacia oblasť: človek a príroda, človek a spoločnosť Súvisiace oblasti: využitie v ďalších predmetoch a prepájanie učiva – slovenský jazyk a literatúra, anglický jazyk, matematika |
|
Kľúčové kompetencie:
Vo väzbe na kľúčové kompetencie možno vyčleniť tieto kultúrne kompetencie:
a tolerancia k hodnotám národnej kultúry;
a kritické myslenie.
Ďalšie kompetencie:
|
Ciele: Hlavný cieľ
Kognitívne ciele
Afektívne ciele
Psychomotorické ciele
|
Prostredie: trieda školy/domáce prostredie žiaka |
Forma a počty: individuálna, skupinová – vybrané úlohy v prípade vyučovania v škole |
Trvanie: 3 x 45 minút – vyučovacia hodina/práca na doma pre žiaka – čas podľa individuálneho tempa |
|
Anotácia/Úvod/Edukačný kontext aktivity: Edukačná aktivita a pracovné listy sú zamerané na rozvoj uvedených kompetencií, s hlavným dôrazom na rozvoj kultúrnych kompetencií a povedomia o významných kultúrnych pamiatkach na Slovensku. V rámci obsahu predmetu vlastiveda sleduje aktivita (súbor úloh) vo väzbe na ŠVP ISCED1 výkonový štandard: identifikovať päť najvýznamnejších kultúrnohistorických pamiatok Slovenska na mape a obsahový štandard: pamiatky (UNESCO) Slovenska (Bardejov, Vlkolínec, Banská Štiavnica s okolím, Spišský hrad a okolie, jaskyne Slovenského krasu, bukové lesy Východných Karpát, Levoča, drevené kostolíky). Pracovné listy obsahujú viacero úloh s väzbou na uvedené kompetencie a ciele. Zadané úlohy prepájajú obsah predmetu vlastiveda s ďalšími predmetmi (slovenský jazyk a literatúra, matematika, anglický jazyk). V rámci zadávania spracovania pracovných listov a úloh v nich ako námetov na domáce učenie sa žiaka je vhodné na príprave úloh, prípadne ich ďalšej modifikácii sledovať potreby ďalších predmetov (možná spolupráca MZ a jednotlivých vyučujúcich pedagógov). PRIEREZOVÉ TÉMY: multikultúrna výchova, mediálna výchova, osobnostný a sociálny rozvoj MEDZIPREDMETOVÉ VZŤAHY: slovenský jazyk, anglický jazyk, matematika. |
|
Potrebný materiál: pracovné listy (prílohy), IKT s pripojením na internet, knižné zdroje, písacie potreby |
|
Opis postupu realizácie:
Pozn.: V rámci samostatnej práce žiakov (práca na doma – domáce učenie) sa žiaci riadia inštrukciami z pracovných listov. Inštrukcie a úlohy môže učiteľ upraviť v dokumente pracovného listu. Vysvetlenie prvkov učiva, ktoré uzná vyučujúci pedagóg za vhodné a potrebné, môže prebiehať v rámci školského prostredia vopred, prípadne je možné využiť vysvetľovanie prostredníctvom zvoleného spôsobu elektronického učenia na diaľku. Inšpirácie na technickú podporu vyučovania v domácom prostredí: |
|
Autor/Zdroj: Ing. arch. Edita Pavúrová, PhD., učiteľka profesijného rozvoja, RP MPC Banská Bystrica Ďalšie zdroje |
|
Prílohy na stiahnutie: |