Tvoríme hádanky
Tvoríme hádanky
Učebná činnosť/didaktická hra/aktivita…
Názov: Tvoríme hádanky |
|
Cieľová skupina: žiaci 2. – 4. ročníka 1. stupňa ZŠ |
|
Vzdelávacia oblasť: Jazyk a komunikácia |
|
Kľúčové kompetencie: - kompetencia učiť sa učiť sa - sociálne, občianske kompetencie - kompetencia vnímať a chápať kultúru a vyjadrovať sa nástrojmi kultúry - kompetencia kriticky a tvorivo riešiť problémy - sociálne komunikačné kompetencie |
Ciele: Kognitívne: - Žiak dokáže definovať pojem hádanka. - Žiak dokáže odpovedať na otázky viažuce sa k informáciám uvedeným v hádanke. - Žiak dokáže odlíšiť poéziu od prozaického textu. - Žiak dokáže odlíšiť krátke literárne Afektívne: - Žiak si dokáže uvedomiť potrebu Psychomotorické: - Žiak dokáže vytvoriť obrázok s využitím |
Prostredie: domáce |
Forma: individuálna |
Trvanie: 7 dní |
|
Anotácia/Úvod/Edukačný kontext aktivity: Vzdelávacia aktivita je zameraná na samostatnú tvorbu literárneho žánru – hádanky. Ide o slovnú hru, prostredníctvom ktorej si žiak hravou formou precvičí logické uvažovanie, abstraktnú predstavivosť a dedukciu. |
|
Potrebný materiál: pracovný list, pero |
|
Opis postupu realizácie:
Hádanka je literárny žáner, ktorý skryto pomenúva predmety, javy na základe ich vonkajších vlastností alebo vnútornej súvislosti. Hádanka je vyjadrená otázkou, ktorá nás vyzýva „vyrieš ma“. Poskytuje náznaky a čitateľ musí uhádnuť odpoveď.
Žiaci budú tvoriť vlastné hádanky. Vytvorené hádanky zapíšu do pracovných listov. Úloha pre žiakov:
3. Sebahodnotenie žiakov Po vypracovaní úloh žiaci ohodnotia svoju prácu zodpovedaním na otázky, ktoré sa nachádzajú na konci pracovného listu. TIP: Tvorba knihy z vytvorených hádaniek s názvom napr.:„Kniha plná hádaniek“. |
|
Autor/Zdroj: PaedDr. Adriana Gondová, učiteľka profesijného rozvoja, regionálne pracovisko MPC Banská Bystrica Ďalšie zdroje: |
|
Príloha: Pracovný list |