KTO ZA TO MÔŽE?
KTO ZA TO MÔŽE?
Učebná činnosť/didaktická hra/aktivita…
Názov: KTO ZA TO MÔŽE? |
|
Cieľová skupina: žiaci prvého stupňa základnej školy |
|
Vzdelávacia oblasť: človek a príroda, človek a hodnoty, jazyk a komunikácia |
|
Kľúčové kompetencie:
|
Hlavný cieľ: Pomenovať príčiny klimatických zmien a globálneho otepľovania v kontexte opakovania učiva zo slovenského jazyka a literatúry. Špecifické ciele: kognitívny:
afektívny: splniť úlohu samostatne; psychomotorický: vyplniť doplňovačky veľkými tlačenými písmenami. |
Prostredie: domáca výučba, aktivita |
Forma a počty: samostatná práca |
Trvanie: neurčený čas |
|
Anotácia/Úvod/Edukačný kontext aktivity: Aktivita je určená žiakom prvého stupňa základnej školy, ktorí si prostredníctvom doplňovačky opakujú vedomosti zo slovenského jazyka a prírodovedy a zároveň vlastnou aktivitou získajú poznatky z oblasti globálnej problematiky. |
|
Potrebný materiál: pracovné listy s úlohami 1, 2, pero |
|
Opis postupu realizácie:
Pokyn: „Do farebných rámikov doplň veľké tlačené písmená podľa legendy.“ Doplňovačka skrýva dve slovné spojenia, ktoré pomenúvajú procesy spojené s nezodpovedným prístupom ľudí k prírodnému prostrediu. Ak žiaci jednotlivé písmená identifikujú správne, výsledkom tajničiek sú slovné spojenia KLIMATICKÉ ZMENY a GLOBÁLNE OTEPĽOVANIE.
Pokyn: Na čiaru pod každým obrázkom doplň možné príčiny znázornenej aktivity človeka a jej výsledku.
Možné pokračovanie, následné aktivity: 3. Doplnková činnosť Pokyn: a) Napíš čo najviac dôsledkov klimatických zmien a globálneho otepľovania. b) Navrhni, ako by si riešil problém s hromadením plastových fliaš. |
|
Autor/Zdroj: Mgr. Eva Suchožová, učiteľka profesijného rozvoja, RP MPC Prešov (ROCEPO)
Modifikované podľa: Suchožová, E., 2010. Využitie pracovných listov v globálnom rozvojovom vzdelávaní. Metodicko-pedagogické centrum v Bratislave, 2010. ISBN 978-80-8052-349-7 |
|
Prílohy na stiahnutie: Pracovný list – Úloha 1 Pracovný list – Úloha 2 |