Elektrická práca a elektrický príkon

Elektrická práca a elektrický príkon

mpc kmi

 

 
 
 
 
 
 
 
 
KRÁTKA METODICKÁ INŠPIRÁCIA
Učebná činnosť/didaktická hra/aktivita…
 

Názov: Elektrická práca a elektrický príkon

Cieľová skupina: 9. ročník základnej školy

Vzdelávacia oblasť: človek a príroda – predmet fyzika

Kľúčové kompetencie:

Prírodovedná gramotnosť:

  • porozumieť jednoduchej a zložitej informácii,
  • použiť vedecké princípy pri vysvetľovaní,
  • robiť rutinné experimentálne operácie,
  • rozhodovať pri riešení problémov,
  • interpretovať dáta a formulovať závery zo získaných dát.

Hlavný cieľ:

Rozlíšiť termín elektrická práca, elektrický výkon a poznať ich praktické využitie.

Vedieť odčítať a interpretovať údaje z elektromeru.

 

Afektívne:

Ochraňovať životné prostredie, zistiť význam šetrenia elektrickej energie.

Prostredie: domáce

Forma a počty: individuálny žiacky projekt

Trvanie: 1 – 2 dni

 

Anotácia/Úvod/Edukačný kontext aktivity:

Aktivita je zameraná na zvládnutie učiva o elektrickej práci a elektrickom príkone. Žiaci riešením jednotlivých zadaní v pracovnom liste postupne objavujú význam elektrickej práce a elektrického príkonu v bežnej každodennej praxi.

Potrebný materiál: učebnica fyziky pre deviaty ročník základnej školy, zošit alebo papier, písacie potreby, kalkulačka.

Opis postupu realizácie aktivity:

Žiaci v domácom prostredí riešia postupne problémové úlohy zadané v pracovnom liste. Pomoc pri riešení jednotlivých úloh nájdu v učebnici fyziky pre deviaty ročník základnej školy. Jednotlivé otázky a úlohy sú koncipované v postupnosti od najjednoduchších po najkomplikovanejšie. Niektoré zadania úloh v pracovnom liste sú zamerané na samostatné skúmanie žiakov a samostatné vyvodenie záverov. Po ukončení riešenia jednotlivých zadaní v pracovnom liste žiaci zadefinujú pojem elektrická práca (jej označenie, jednotky) a pojem elektrický príkon (označenie veličiny, jednotka).

Poznámky pre učiteľa:

Učiteľ zadá žiakom pracovný list na domáce riešenie, po vyriešení čiastkových úloh 1 – 8 pracovné listy žiakov skontroluje. Podľa zistených nedostatkov zašle učiteľ žiakom doplňujúce zadania, prípadne výklad potrebných pojmov. Po prijatí skontrolovaných zadaní od učiteľa môžu žiaci pokračovať v riešení ďalších zadaní.  

Možné pokračovanie, následné aktivity:

Žiaci môžu z prebratého učiva riešiť príklady.

Vyhodnotenie aktivity:

Vyučujúci hodnotí aktivitu podľa vopred pripravených kritérií.

Autor/Zdroj: PaedDr. Beáta Šenkárová, učiteľ profesijného rozvoja, DP MPC Komárno