Využitie čitateľských stratégií na podporu rozvoja matematickej gramotnosti žiakov základnej školy
Vzdelávací program ponúka učiteľom alternatívy rozvíjania matematickej gramotnosti žiakov základnej školy prostredníctvom aplikovania metakognitívnych stratégií do vyučovania matematiky v úzkej korelácii s prácou s textom (matematické slovné zadania, čítanie grafov, tabuliek). Obsah vzdelávacieho programu determinuje matematickú gramotnosť súbežne aj v kontexte požiadaviek medzinárodných i národných testovaní, zameriava sa na aplikáciu taxonómií pri tvorbe kontextových úloh podporujúcich matematickú gramotnosť s využitím čitateľských stratégií RAP, REAP, SQ3R, PLAN, KWL, 3-2-1, Porovnaj - rozlíš. Návrh programu kontinuálneho vzdelávania vytvára predpoklad aktualizácie kompetencií učiteľov základných škôl v oblasti projektovania vyučovania matematiky s využitím čitateľských stratégií.