Čo dokáže magnet
Čo dokáže magnet
KRÁTKA METODICKÁ INŠPIRÁCIA
Učebná činnosť/didaktická hra/aktivita…
4. 6. – 10. 6. 2019
Názov: Čo dokáže magnet |
|
Cieľová skupina: materská škola – predprimárne vzdelávanie, 5- až 6-ročné deti |
|
Vzdelávacia oblasť: Človek a príroda |
|
Dieťa počas činnosti získava elementárne základy uvedených kompetencií:
|
Ciele: Výkonový štandard ŠVP:
|
Prostredie: materská škola, trieda |
Forma a počty: individuálna, skupinová |
Trvanie: 20 minút |
|
Anotácia/Úvod/Edukačný kontext aktivity: Vzdelávacia aktivita je využiteľná vo vzdelávacej oblasti Človek a príroda, podoblasť: Prírodné javy – magnetizmus, ktorej cieľom je rozvíjať procesuálnu stránku poznávania prírody – dieťa sa venuje skúmaniu prírodných javov, opisuje, ako a kedy vybrané prírodné javy prebiehajú. |
|
Potrebný materiál:
|
|
Opis postupu realizácie aktivity:
Deti rozdelí na dve skupiny a každej dá na skúmanie rovnaké predmety (6 – 10 predmetov z kovu, papiera, plastu, dreva, gumy, pričom kovové predmety budú z rôznych kovov). Deti si prezrú predmety a ich úlohou je rozdeliť ich podľa predpokladu, či budú alebo nebudú priťahované magnetom.
Učiteľka zisťuje, na základe čoho si deti svoje predpoklady vytvorili, ako ich argumentujú.
Poznámky pre učiteľa: Úlohy zo vzdelávacej aktivity sú prírodovedne orientované a sú východiskom k ďalším otázkam technického charakteru (možné pokračovanie aktivity). Spájaním prírodovednej a technickej stránky sa táto vzdelávacia oblasť prelína so vzdelávacou oblasťou Človek a svet práce, podoblasť: Materiály a ich vlastnosti, a čiastočne aj so vzdelávacou oblasťou Matematika a práca s informáciami, podoblasť: Logika.
Možné pokračovanie, následné aktivity: V téme magnetizmus je možné pokračovať ďalšou aktivitou, ktorou deti zisťujú, do akej vzdialenosti magnet priťahuje predmety a akú hmotnosť priťahovaných predmetov magnet udrží. Aktivitou sa zároveň rozvíja spôsobilosť pracovať podľa kresleného návodu a spôsobilosť merať.
Možné pokračovanie, následné aktivity: Príloha č. 2: Vzdelávacia aktivita č. 2 Príloha č. 3: Pracovný list č. 2 Príloha č. 4: Pracovný list č. 3
|
|
Autor/Zdroj: Mgr. Marta Remetová, učiteľka pre kontinuálne vzdelávanie RP MPC Bratislava
Ďalšie zdroje: ŽOLDOŠOVÁ, K., 2016. Človek a príroda, Metodická príručka k vzdelávacej oblasti Štátneho vzdelávacieho programu pre predprimárne vzdelávanie v materských školách. Bratislava: ŠPÚ. ISBN 978-80-8118-172-6. ŽOLDOŠOVÁ, K. a M. MINÁRECHOVÁ, 2015. Výskumne ladená koncepcia technického vzdelávania v materských školách. Trnava: VEDA. ISBN: 978-80-8082-855-4 MINÁRECHOVÁ, M. a K. ŽOLDOŠOVÁ, 2014. Človek a príroda, Metodická príručka k vzdelávacej oblasti Štátneho vzdelávacieho programu pre materské školy. Bratislava: MPC. ISBN 978-80-565-0025-5. Štátny vzdelávací program pre predprimárne vzdelávanie v materských školách. Schválený Ministerstvom školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky dňa 6. júla 2016 pod číslom 2016-17780/27322:1-10A0 s platnosťou od 1. septembra 2016. Bratislava: Štátny pedagogický ústav. Štátny vzdelávací program pre predprimárne vzdelávanie v materských školách [online]. Dostupné z: http://www.statpedu.sk/files/articles/nove_dokumenty/statny-vzdelavaci-program/svp_materske_skoly_2016-17780_27322_1-10a0_6jul2016.pdf Adaptácie výkonových štandardov [online]. Dostupné z: http://www.statpedu.sk/files/sk/svp/zavadzanie-isvp-ms-zs-gym/materska-skola/adaptacie_komplet_revizia_2016.pdf Evaluácia v materskej škole [online]. Dostupné z: http://www.statpedu.sk/files/sk/svp/zavadzanie-isvp-ms-zs-gym/materska-skola/evaluacia-ms_na_zverejnenie1.pdf |
|
|