Onion rings (cibuľové kruhy)

Onion rings (cibuľové kruhy)

 

KRÁTKA METODICKÁ INŠPIRÁCIA

Onion rings (cibuľové kruhy)

9. 4. – 15. 4. 2019

Názov: Onion rings (cibuľové kruhy)

Cieľová skupina: bez obmedzenia

Vzdelávacia oblasť: cudzie jazyky, dá sa však využiť aj v iných predmetoch

Kľúčové kompetencie:

1. komunikácia v cudzom jazyku

2. komunikácia v materinskom jazyku

 

Ciele:

Kognitívny: vyjadriť svoj názor a zdôvodniť ho.

Afektívny: rešpektovať názor iného.

Prostredie: škola

Forma a počty: párny počet žiakov, v prípade nepárneho počtu sa zapojí učiteľ.

Trvanie: 10 – 15 min.

 

Anotácia/Úvod/Edukačný kontext aktivity/Zhrnutie aktivity:

Edukačná aktivita, ktorá je využiteľná v akomkoľvek predmete. Je zameraná na komunikáciu, vyjadrenie názoru a jeho zdôvodnenie. Jej použitie v cudzích jazykoch je na nižších úrovniach v podstate dril, pretože žiaci do značnej miery opakujú tú istú výpoveď. Pri vyšších úrovniach jazykových znalostí ide o vyjadrovanie tej istej myšlienky/názoru viacerými spôsobmi. Žiaci si týmto spôsobom môžu osvojovať konkrétnu slovnú zásobu, frázy, kolokácie atď.  

Potrebný materiál: nie je potrebný žiadny materiál

Opis postupu realizácie: Žiaci sa postavia a vytvoria dva kruhy, jeden menší vnútorný kruh a jeden väčší vonkajší (ako prekrojená cibuľa). Žiaci v obidvoch kruhoch stoja tvárou k sebe. Ich úlohou je rozprávať sa s oproti stojacim spolužiakom na zadanú tému. Napr. Are you an early bird or a night owl? Explain why. (Si ranné vtáča alebo nočná sova? Vysvetli prečo.) Je potrebné zadať časový limit 1 alebo 2 minúty a po jeho uplynutí žiakov zastaviť. Následne sa žiaci vo vonkajšom kruhu posunú o jeden krok doprava alebo doľava a rozprávajú sa s ďalším spolužiakom. Začiatočníci môžu zopakovať to isté po každom kroku, čím vlastne opakujú a drilujú slovnú zásobu. Žiaci s vyššou úrovňou cieľového jazyka môžu vždy doplniť inú informáciu alebo ju podať iným spôsobom pri každej výmene. Táto istá aktivita sa dá robiť tak, že v triede sú stanice s 3-člennými skupinami žiakov a po uplynutí časového limitu sa jeden žiak presunie do ďalšej skupiny, kde prerozpráva, o čom diskutovali v predchádzajúcej skupine.

 

Poznámky pre učiteľa: Pri väčšom počte žiakov je možné vytvoriť dva kruhy alebo použiť variant so stanicami tvorenými 3 žiakmi.

 

 

Možné pokračovanie, následné aktivity: Po ukončení rozhovorov v kruhu môžu žiaci pracovať samostatne a buď písomne, alebo ústne zosumarizovať informácie, ktoré zistili o svojich spolužiakoch.

Autor/Zdroj: Mgr. Anna Pávová, učiteľka pre kontinuálne vzdelávanie pre anglický a nemecký jazyk, regionálne pracovisko MPC Banská Bystrica

 

Ďalšie zdroje: PÁVOVÁ, A.: Rozvoj komunikačných zručností žiakov na hodinách anglického jazyka. Dostupné z: https://mpc-edu.sk/sites/default/files/publikacie/pavova_rkz_web_28112014.pdf

 

Prílohy na stiahnutie: