Inštitút celoživotného vzdelávania Mendelovej univerzity v Brne zorganizoval v dňoch 18. a 19. septembra 2018 medzinárodnú vedeckú konferenciu celoživotného vzdelávania ICOLLE 2018 (International Conference of Lifelong Education). Cieľom tohtoročného jubilejného 10. ročníka medzinárodnej vedeckej konferencie ICOLLE 2018 bolo zhodnotiť aktuálne trendy v celoživotnom vzdelávaní z pohľadu empirického výskumu i praktických skúseností a diskutovať o možnostiach ich ďalšieho rozvoja.
Metodicko-pedagogické centrum na konferencii zastupovala PaedDr. Eva Pupíková, učiteľka pre kontinuálne vzdelávanie pre predprimárne vzdelávanie, ktorá vystúpila s príspevkom Analýza reflexií z atestačných prác učiteľov pre predprimárne vzdelávanie spracovaným v spolupráci s doc. Danou Kollárovou z Pedagogickej fakulty UKF v Nitre. Autorky sa v príspevku venovali obsahovej analýze reflexií, ktoré spracovali učitelia pre predprimárne vzdelávanie v atestačných prácach. V prezentovanej štúdii kvalitatívne ladenou metodológiou autorky príspevku opísali, vyhodnotili a interpretovali spôsoby sebareflexie učiteľov pre predprimárne vzdelávanie. Základnou premennou pri porovnávaní výsledkov získaných z reflexií bolo absolvovanie, resp. neabsolvovanie prípravného atestačného vzdelávania autormi atestačných prác. Napriek tomu, že výsledky z príspevku nemožno zovšeobecniť, možno ho označiť za prezentáciu možnosti reflexie kvality poskytovaného vzdelávania samotným učiteľom pre kontinuálne vzdelávanie.
Vzdelávanie učiteľov bolo len jednou z mnohých skúmaných tém, ktoré odzneli v pléne. Ďalšie príspevky prezentované na konferencii boli venované oblasti ďalšieho vzdelávania dospelých.