rozvíjať schopnosť kriticky hodnotiť potreby,  želania a životný štýl a ich vplyv na spotrebiteľské správanie
rozšíriť  orientáciu  v právnych  normách na  ochranu  spotrebiteľa a v oblasti uplatňovania práv a povinností spotrebiteľa
rozvíjať spôsobilosť kriticky hodnotiť a interpretovať reklamné odkazy ovplyvňujúce spotrebiteľské správanie
rozvíjať zručnosť odolávať presviedčaniu a marketingovým vplyvom
prehĺbiť znalosti o ekonomické, sociálne, zdravotné a environmentálne dôsledky spotrebiteľského správania
rozvíjať spôsobilosť hodnotiť vplyv spotreby na zdravie, kvalitu života a trvalo udržateľnú spotrebu
prehĺbiť znalosti o označovaní produktov v záujme zachovania bezpečnosti a zdravia spotrebiteľov
prehĺbiť  schopnosť  aplikovať  získané  poznatky  na riešenie  konkrétnych  spotrebiteľských problémov
rozšíriť  kompetencie  o  schopnosť tvorivo integrovať spotrebiteľské  vzdelávanie s aktuálnym obsahom interaktívnymi formami a metódami v edukačnej praxi