Ako si naplánovať realizáciu projektu
Ako si naplánovať realizáciu projektu
Učebná činnosť/didaktická hra/aktivita…
Názov: Ako si naplánovať realizáciu projektu |
|
Cieľová skupina: žiaci druhého stupňa základnej školy |
|
Vzdelávacia oblasť: všetky |
|
Kľúčové kompetencie:
|
Hlavný cieľ:
Špecifické ciele: Kognitívny:
Afektívny:
Psychomotorický:
|
Prostredie: domáce |
Forma a počty: individuálna, skupinová |
Trvanie: 30 minút (dlhodobo súbežne s realizovaným projektom) |
|
Anotácia/Úvod/Edukačný kontext aktivity/Zhrnutie aktivity: Prezentovaná aktivita môže pomôcť žiakom naučiť sa naplánovať si čas a organizačné činnosti pri riešení projektového zadania. |
|
Potrebný materiál: záznamový hárok, pero, (v prípade realizácie konkrétneho projektu vybraný materiál) |
|
Opis postupu realizácie: Úvodná informácia: Pri riešení projektu je nesmierne dôležité vhodne si rozplánovať jednotlivé kroky (plán) projektovej činnosti. Štandardne tento plán činnosti tvoria učitelia pre svojich žiakov. Niekedy ich plán žiakom nemusí vyhovovať. Ak by sa žiaci naučili vytvoriť si vlastný plán činnosti v rámci projektu na základe zadania a časového rámca projektu, mohli by zodpovednejšie pristupovať k jeho dodržiavaniu.
Realizácia aktivity:
Poznámky pre učiteľa: Ak žiaci plánujú harmonogram projektovej činnosti po prvý krát, je vhodné, aby si nezapisovali všetky činnosti do plánu naraz, ale plánovali ich vždy o jeden krok vopred. Keď žiak plní prvú úlohu, mal by už mať naplánovanú a zapísanú druhú. Keď rieši druhú, má naplánovanú a zapísanú tretiu. Do plánu si tiež zapisuje (odhadom), koľko by mu vyriešenie danej úlohy trvalo. Po vyriešení úlohy pripíše reálny čas trvania a porovná s odhadovaným. Plánovanie projektu a jeho realizácia môže prebiehať individuálne alebo skupinovo.
Reflexia:
Uvedený postup navodzuje u žiakov dojem, že nie sú kontrolovaní učiteľom. Učia sa plánovať činnosti a dodržiavať vlastný časový harmonogram. Zamýšľajú sa nad vlastnou schopnosťou zorganizovať si čas na riešenie úloh. |
|
Autor/Zdroj: RNDr. Erika Fryková, učiteľka profesijného rozvoja, Regionálne pracovisko MPC Prešov
Ďalšie zdroje: HANSEN ČECHOVÁ, B. 2009. Nápady pro rozvoj a hodnocení klíčových kompetenci žáků. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-388-8 |
|
Prílohy na stiahnutie: Záznamový hárok – Záznam činností v projekte |