Koláž lekná
Koláž lekná
Učebná činnosť/didaktická hra/aktivita…
Názov: Koláž lekná |
|
Cieľová skupina: žiaci druhého stupňa základných škôl |
|
Vzdelávacie oblasť: umenie a kultúra |
|
Kľúčové kompetencie:
|
Hlavný cieľ: Využiť poznatky z impresionistickej maľby pri tvorbe koláže. Špecifické ciele: Kognitívny:
Afektívny:
Psychomotorický:
|
Prostredie: trieda, ateliér, výtvarná dielňa |
Forma a počty: skupinová |
Trvanie: 90 minút |
|
Anotácia: Vyučovacia hodina zameraná na pretavenie impresionistickej maľby Claudea Moneta Lekná do koláže. Pre impresionistickú maľbu je dôležitá farba – farebná škvrna, ktorá sa v prírode mení podľa zmeny osvetlenia v priebehu dňa. Impresionistické maľby Claudea Moneta vznikali priamo v exteriéri, tému lekná na jazere rozpracoval prostredníctvom niekoľkých plátien. Na maľbách je zjavný charakteristický ťah štetca umelca, farba nanášaná formou škvŕn, odlesky slnka, svetla z predmetov na mihotajúcej sa vodnej hladine. Farebné škvrny olejových farieb môžeme v procese tvorby napodobniť odtrnutými kúskami farebných papierov, z ktorých vytvoríme koláž. |
|
Potrebný materiál: farebné papiere, servítky, krepový papier, lepidlo, nožnice, podkladový výkres podľa voľby A3, A2, A1 alebo môžeme zvoliť aj baliaci papier |
|
Opis postupu realizácie:
Poznámky pre učiteľa: Výtvarná aktivita koláž lekien je určena pre skupinovú činnosť, v prípade, že je potrebné využiť námet ako samostatnú činnosť žiaka (žiak, ktorý chce pracovať sám na výtvarnom zadaní), volíme podkladový papier rozmer A3.
Možné pokračovanie, následné aktivity: Vzniknuté koláže je možné zdokumentovať a následne animovať v programe RNA alebo vytvoriť fotomontáž. |
|
Autor/Zdroj: Mgr. Slávka Gécová, učiteľka profesijného rozvoja, RP MPC Bratislava
Ďalšie zdroje: (cit. 3. 4. 2020) Dostupné z: https://www.albertina.at/en/exhibitions/monet-to-picasso/ https://artmuseum.princeton.edu/collections/objects/31852 Archív autorky: fotodokumentácia koláže lekná |
|
Príloha na stiahnutie: Fotodokumentácia koláže lekná |