Mier a konflikt
Mier a konflikt
Učebná činnosť/didaktická hra/aktivita…
Názov: Mier a konflikt |
|
Cieľová skupina: 10+ |
|
Vzdelávacia oblasť: človek a hodnoty, človek a spoločnosť, jazyk a komunikácia |
|
Kľúčové kompetencie:
|
Hlavný cieľ: Pomenovať príčiny konfliktných situácií v medziľudských vzťahoch a navrhnúť ich riešenie v kontexte práce s literárnym textom. Špecifické ciele: kognitívny:
afektívny: splniť úlohu samostatne, psychomotorický: vyplniť pracovné listy so zadanými úlohami. |
Prostredie: domáca výučba, aktivita |
Forma a počty: samostatná práca |
Trvanie: neurčený čas |
|
Anotácia/Úvod/Edukačný kontext aktivity: Aktivita je určená žiakom cieľovej skupiny na rozvíjanie čitateľskej gramotnosti a kompetencií globálneho občana prostredníctvom práce s príbehom zo života, ktorý má lokálny charakter, no zároveň predstavuje aj vážny globálny problém. |
|
Potrebný materiál: pracovné listy s úlohami 1, 2, 3, 4, pero |
|
Opis postupu realizácie:
Pokyn: „Vyprodukuj čo najviac nápadov na tému Mier a na tému Konflikt.“
Pokyn: „Pozorne si prečítaj príbeh. Vypracuj úlohu 1. (Vytipuj a napíš na čiaru 5 slov, ktoré považuješ v príbehu za najdôležitejšie. Porovnaj tieto slová s tvojimi nápadmi na tému Mier a Konflikt. Našiel si nejakú zhodu? Ak áno, zhodné slová podčiarkni.)“
Pokyn: „Prečítaj si pripravené otázky a odpovede napíš na čiaru.“
Pokyn: „Ako inak by si tento príbeh nazval?“ (žiaci môžu vymyslieť aj viac názvov) Poznámky pre učiteľa/rodiča: - Možné pokračovanie, následné aktivity: 5. Doplnková činnosť Pokyn: „Vymysli a napíš, ako by príbeh mohol pokračovať.“ |
|
Autor/Zdroj: Mgr. Eva Suchožová, učiteľka profesijného rozvoja, RP MPC Prešov (ROCEPO)
Modifikované podľa: Suchožová, E., 2010. Využitie pracovných listov v globálnom rozvojom vzdelávaní. Metodicko-pedagogické centrum v Bratislave, 2010. ISBN 978-80-8052-349-7 |
|
Prílohy na stiahnutie: Príloha A – Úloha 1 Príloha B – Úloha 2 Príloha C – Úloha 3, doplnková činnosť 4 |