Námety aktivít na domácu prácu pre žiakov z geografie
Námety aktivít na domácu prácu pre žiakov z geografie
Učebná činnosť/didaktická hra/aktivita…
Názov: Námety aktivít na domácu prácu pre žiakov z geografie |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Cieľová skupina: ISCED 2, žiaci základnej školy |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vzdelávacia oblasť: Človek a spoločnosť – geografia |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kľúčové kompetencie:
|
Ciele:
Kognitívny cieľ:
Afektívny cieľ:
Psychomotorický cieľ:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Prostredie: domáce |
Forma a počty: individuálna |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Trvanie: 20 – 30 min. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotácia: Cieľom je prezentovať námety aktivít, ktoré dokážu vypracovať žiaci bez prístupu na internet a bez notebooku, pričom si upevňujú učivo a tvorivo pristupujú k riešeniu zadaní. Prostredníctvom aktivít dokážeme žiaka motivovať, aktivizovať a zapojiť do individuálnej práce.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Potrebný materiál: školský atlas, pero, papier |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Opis postupu realizácie námetov aktivít: Žiakom zadáme v domácom prostredí vypracovať doplňovačku pomocou učebnice alebo školského atlasu. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Doplňovačka
2. Hra s písmenami Žiakom zadáme len prvú časť tabuľky a ich úlohou je doma pomocou školského atlasu vyhľadať čo najviac zemepisných objektov, napr. rieky, pohoria, jazerá, nížiny a pod.
Rieky
3. Doplňovačka samohlások na tému jazerá, moria a oceány Žiaci pri práci využívajú školský atlas.
Doplň chýbajúce samohlásky
4. Doplňovačka samohlások na tému mestá Slovenska
5. Zábavné hry s písmenkami Mont Blanc Žiak má v domácej príprave nájsť v atlase vrch a určiť jeho nadmorskú výšku a uviesť štát, kde sa nachádza.
Žiak má určiť názvy riek. 6. Pomiešané písmená skrývajú názov najvyššieho vrchu Južnej Ameriky.
Učiteľ zadá žiakom na doma ľubovoľný geografický pojem a úlohou žiaka je priradiť čo najväčší počet súvisiacich pojmov a vysvetliť, akým spôsobom.
Príklad:
Tráva – typická pokrývka savany Lev – zviera žijúce v savane Niger – rieka pretekajúca savanou
Ihličnany – typické stromy, ktoré vytvárajú tajgu Líška – zviera žijúce v tajge ..................................
Necháme žiaka produkovať čo najviac a najoriginálnejších nápadov.
Rébusy miest
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Autor/Zdroj: PaedDr. Alica Dragulová, PhD., učiteľ profesijného rozvoja DP MPC Košice Ďalšie zdroje: DRAGULOVÁ, A., VINCEJOVÁ, E : 2005. Didaktické hry na hodinách zemepisu. MPC Prešov. ISBN 80-8045-391-8 https://sclib.svkk.sk/sck01/Record/000017269
|