KTO ZA TO MÔŽE?

KTO ZA TO MÔŽE?

mpc kmi

 

 
 
 
 
 
 
 
 
KRÁTKA METODICKÁ INŠPIRÁCIA
Učebná činnosť/didaktická hra/aktivita…
 

Názov: KTO ZA TO MÔŽE?

Cieľová skupina: žiaci prvého stupňa základnej školy

Vzdelávacia oblasť: človek a príroda, človek a hodnoty, jazyk a komunikácia

Kľúčové kompetencie:

  • učiť sa učiť
  • sociálne komunikačné
  • prírodovedné
  • riešenie problémov

 

Hlavný cieľ:

Pomenovať príčiny klimatických zmien a globálneho otepľovania v kontexte opakovania učiva zo slovenského jazyka a literatúry.

Špecifické ciele:

kognitívny:

  • identifikovať písmená podľa inštrukcií,
  • zostaviť slovné spojenia podľa legendy,
  • pomenovať príčiny klimatických zmien a globálneho otepľovania;

afektívny: splniť úlohu samostatne;

psychomotorický: vyplniť doplňovačky veľkými tlačenými písmenami.

Prostredie: domáca výučba, aktivita

Forma a počty: samostatná práca

Trvanie: neurčený čas

 

Anotácia/Úvod/Edukačný kontext aktivity:

Aktivita je určená žiakom prvého stupňa základnej školy, ktorí si prostredníctvom doplňovačky opakujú vedomosti zo slovenského jazyka a prírodovedy a zároveň vlastnou aktivitou získajú poznatky z oblasti globálnej problematiky.

Potrebný materiál: pracovné listy s úlohami 1, 2, pero

Opis postupu realizácie:

  1. Žiaci do pripravených doplňovačiek v pracovnom liste s úlohou 1 vpisujú veľké tlačené písmená podľa legendy.

Pokyn: „Do farebných rámikov doplň veľké tlačené písmená podľa legendy.“ Doplňovačka skrýva dve slovné spojenia, ktoré pomenúvajú procesy spojené s nezodpovedným prístupom ľudí k prírodnému prostrediu. Ak žiaci jednotlivé písmená identifikujú správne, výsledkom tajničiek sú slovné spojenia KLIMATICKÉ ZMENY a GLOBÁLNE OTEPĽOVANIE.

  1. Na ďalšom pracovnom liste s úlohou 2 sú obrázky, ktoré znázorňujú rôzne aktivity človeka, priamo či nepriamo poškodzujúce životné prostredie.

Pokyn: Na čiaru pod každým obrázkom doplň možné príčiny znázornenej aktivity človeka a jej výsledku.

 

Možné pokračovanie, následné aktivity: 3. Doplnková činnosť

Pokyn:

a) Napíš čo najviac dôsledkov klimatických zmien a globálneho otepľovania.

b) Navrhni, ako by si riešil problém s hromadením plastových fliaš.

Autor/Zdroj: Mgr. Eva Suchožová, učiteľka profesijného rozvoja, RP MPC Prešov (ROCEPO)

 

Modifikované podľa:

Suchožová, E., 2010. Využitie pracovných listov v globálnom rozvojovom vzdelávaní. Metodicko-pedagogické centrum v Bratislave, 2010. ISBN 978-80-8052-349-7

Prílohy na stiahnutie:

Pracovný list – Úloha 1

Pracovný list – Úloha 2