Kruh expertov
Kruh expertov
Učebná činnosť/didaktická hra/aktivita…
Názov: Kruh expertov |
||||||||||||||||||||||
Cieľová skupina: ISCED 1, SCED 2, ISCED 3 (žiaci 1. a 2. stupňa základnej školy, žiaci strednej školy) |
||||||||||||||||||||||
Vzdelávacia oblasť: Bez obmedzenia |
||||||||||||||||||||||
Kľúčové kompetencie: Komunikačné kompetencie Kompetencie riešiť problémy Kompetencie sociálne a personálne |
Ciele: Kognitívne: vyjadriť vlastný názor, argumentovať, poskytovať vecnú spätnú väzbu. Afektívne: aktívne počúvať, akceptovať iný názor.
|
|||||||||||||||||||||
Prostredie: Škola |
Forma a počty: Skupiny po 4 žiakoch |
|||||||||||||||||||||
Trvanie: Vyučovacia jednotka (blokové vyučovanie) |
|
|||||||||||||||||||||
Anotácia / Úvod / Edukačný kontext aktivity / Zhrnutie aktivity: Edukačná aktivita je univerzálna, vhodná pre všetky vzdelávacie oblasti aj predmety. Opiera sa o vrstovnícke vzťahy. Žiaci v interakcií s vrstovníkmi získavajú vedomosti, učia sa prijímať nové hodnoty a vyjadrovať postoje, ktoré sa nedajú získať od dospelých. Učia sa vidieť situácie a problémy nielen zo svojho uhla pohľadu, ale aj z perspektívy iných. Spolupráca žiakov je spojená s vyššou produktivitou učebných činností a menšími obavami z chyby. Aktivita prináša atmosféru vhodnú na rozvoj kritického a kreatívneho myslenia. |
||||||||||||||||||||||
Potrebný materiál: Kartičky s písmenami Materiálne prostriedky sú vybrané vhodne a účelne vo vzťahu k téme a výberu učivu. |
||||||||||||||||||||||
Opis postupu realizácie: Usporiadanie lavíc
Kmeňová skupina Skupina expertov Kmeňová skupina
Priebeh aktivity
Poznámky pre učiteľa: Vrstovnícke vyučovanie je vhodné pri spracovaní značného obsahu učiva, výbere podstatných informácií z obsahu učiva, zdôrazňovaní kľúčových slov, hľadaní nových výrazov, práci s obrázkami a formulovaní otázok.
Možné pokračovanie, následné aktivity: Aktivity môžu byť súčasťou žiackych projektov, seminárov, vyučovacích blokov. Vhodným prostriedkom sú prierezové témy, ktoré sú z hľadiska obsahu a výchovného zamerania premietnuté v rôznych vzdelávacích oblastiach.
|
||||||||||||||||||||||
Autor / Zdroj: PaedDr. Anna Šurinová, učiteľ profesijného rozvoja, detašované pracovisko MPC Žilina
Ďalšie zdroje: Kasíková, H.: Kooperatívni učení, kooperatívni škola. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-712-1 |