Kolážová krajinka
Kolážová krajinka
Učebná činnosť/didaktická hra/aktivita…
Názov: Kolážová krajinka |
|
Cieľová skupina: prvý a druhý stupeň základných škôl |
|
Vzdelávacia oblasť: umenie a kultúra |
|
Kľúčové kompetencie:
|
Hlavný cieľ: Prepojiť akvarelovú techniku maľby s kolážou. Špecifické ciele: Kognitívny:
Afektívny:
Psychomotorický:
|
Prostredie: trieda, ateliér |
Forma a počty: individuálna, skupinová |
Trvanie: 90 minút |
|
Anotácia: Vyučovacia jednotka zameraná na prepojenie dvoch výtvarných techník akvarelovej maľby a papierovej koláže. Výnimočnosť tohto prevedenia spočíva v tom, že si žiaci najprv musia sami vytvoriť základný farebný papier na koláž. Po zaschnutí nimi namaľovaného papiera ho postupne budú trhať a vytvárať kompozíciu kolážovej krajiny. |
|
Potrebný materiál: vodové alebo anilínové farby, akvarelové štetce, nádobka na vodu, výkresy 3 kusy A4 a A3, lepidlo nožnice |
|
Opis postupu realizácie:
Poznámky pre učiteľa: Pri tejto technike nie je potrebné používať akvarelový papier. Môžeme použiť aj bežný školský výkres, pretože práve nedokonalosť obyčajného výkresu môže byť výhodou. Po nanesení anilínových alebo vodových farieb na výkres vzniknú na papierovom podklade rôzne štruktúry, ktoré potom v koláži vytvoria zaujímavé farebné miesta.
Možné pokračovanie, následné aktivity: Jednotlivé krajinky necháme žiakom prepojiť do jedného výtvarného celku podľa ich výtvarného cítenia, žiaci môžu spoločne hľadať, čím sú si krajinky podobné alebo rozdielne a ako sa dajú prepojiť. |
|
Autor/Zdroj:
Ďalšie zdroje: |
|
Prílohy na stiahnutie: Fotodokumentácia výtvarných prác |