Fotografovanie architektúry mesta, vnímanie celku a význam detailu
Fotografovanie architektúry mesta, vnímanie celku a význam detailu
Učebná činnosť/didaktická hra/aktivita…
Názov: Fotografovanie architektúry mesta, vnímanie celku a význam detailu |
|
Cieľová skupina: žiaci ZUŠ, 2. stupňa ZŠ, žiaci stredných umeleckých škôl a gymnázií |
|
Vzdelávacie oblasť: umenie a kultúra |
|
Kľúčové kompetencie:
|
Hlavný cieľ: Uvedomiť si význam detailu a celku pri realizácii fotografií, vnímať kompozíciu pri fotografovaní. Špecifické ciele:
Afektívny:
Psychomotorický:
|
Prostredie: trieda, výtvarný ateliér, exteriér mesta |
Forma a počty: individuálna, skupinová |
Trvanie: 5 vyučovacích hodín |
|
Anotácia: Vyučovacie jednotky zamerané na fotografovanie architektúry mesta, prírodných scenérií v meste a na význam detailu pri fotografovaní. Ako inšpiračný zdroj môže učiteľ využiť fotografie umelcov, ktorí sa venujú danej problematike. Slovenský fotograf Anton Sládek sa vo svojej fotografickej tvorbe zameral na sledovanie premien Bratislavy. Prostredníctvom svojich fotografií zachytáva nielen zaujímavé miesta Bratislavy, jej celky, ale podnetne upozorňuje na detaily architektúry a prírody. Autor na fotografiách dokumentuje nenávratné premeny mesta, vznik nových štvrtí, výstavbu a zmenu charakteru mesta. Prostredníctvom čiernobielych fotografií reflektuje architektúru Bratislavy aj jej prírodné scenérie. Fotografie Antona Sládka majú nádych nostalgie. Svoju tvorbu prezentuje prostredníctvom knižných publikácií a výstav. Umelec Anton Sládek je pre žiakov výtvarnej výchovy a výtvarného odboru podnetný pre prácu s čiernobielou fotografiou a kompozíciami, ktoré vytvára pri fotení architektúry a prírody. Dôležitý je jeho vzťah k detailu, jeho hľadanie a fotografické zaznamenanie. |
|
Potrebný materiál: fotoaparát digitálny alebo mobilný telefón, tabuľa, internet, počítač, dataprojektor |
|
Opis postupu realizácie: Prvá vyučovacia hodina:
Druhá a tretia vyučovacia hodina:
Štvrtá vyučovacia hodina:
Piata vyučovacia hodina
Poznámky pre učiteľa: Učiteľ si môže vybrať ako inšpiračný zdroj iného umeleckého fotografa, prípadne umelca, ktorý sa venuje podobnej problematike v danom regióne.
Možné pokračovanie, následné aktivity: Fotografické premeny mesta a obce, zaujímavé celky a detaily môžu byť celoročnou témou, fotografie môžu vzniknúť v rozličných ročných obdobiach. |
|
Autor/Zdroj: Mgr. Slávka Gécová, učiteľka profesijného rozvoja, RP MPC Bratislava
Ďalšie zdroje: [cit. 25. 3. 2020], dostupné z: |
|
Príloha na stiahnutie: Príloha: Fotografie Anton Sládek |