Fonologické uvedomovanie ako prekurzor vývinu gramotnosti v kontexte so školskou zrelosťou a pripravenosťou na školu

Dňa  28.11.2018 RP MPC v Prešove organizovalo podujatie pre učiteľov predprimárneho  a primárneho vzdelávania, školských špeciálnych pedagógov a školských logopédov Prešovského a Košického kraja s názvom Fonologické uvedomovanie ako prekurzor vývinu gramotnosti v kontexte so školskou zrelosťou a pripravenosťou na školu. Odborný seminár lektorovala PaedDr. Mária Šišková, klinická logopédka, krajská odborníčka Košického samosprávneho kraja pre klinickú logopédiu.

Cieľom seminára bolo aktualizovať teoretické poznatky z oblasti problematiky narušenej komunikačnej schopnosti. Seminár podrobnejšie analyzoval oblasť fonologického uvedomovania. Dôležitou časťou boli aj ukážky diagnostických metód a postupov. Lektorka seminára prezentovala aj najnovšie tituly odbornej literatúry, z ktorých je možné čerpať teoretické poznatky,  ale aj praktické aktivity pri diagnostike a následnej intervencii korekcie rečových porúch.

Z dôvodu narastajúceho počtu detí a žiakov s narušenou komunikačnou schopnosťou bol záujem o seminár veľký. Zúčastnilo sa ho 51 účastníkov. Záujem bol však oveľa väčší.

Spätná väzba potvrdila, že účastníci ocenili profesionálny prístup lektorky, ale predovšetkým obsahovú náplň, zrozumiteľnosť, s akou boli informácie prezentované a užitočnosť týchto informácií pre odbornú a pedagogickú prax.