Elektrická práca a elektrický príkon
Elektrická práca a elektrický príkon
Učebná činnosť/didaktická hra/aktivita…
Názov: Elektrická práca a elektrický príkon |
|
Cieľová skupina: 9. ročník základnej školy |
|
Vzdelávacia oblasť: človek a príroda – predmet fyzika |
|
Kľúčové kompetencie: Prírodovedná gramotnosť:
|
Hlavný cieľ: Rozlíšiť termín elektrická práca, elektrický výkon a poznať ich praktické využitie. Vedieť odčítať a interpretovať údaje z elektromeru.
Afektívne: Ochraňovať životné prostredie, zistiť význam šetrenia elektrickej energie. |
Prostredie: domáce |
Forma a počty: individuálny žiacky projekt |
Trvanie: 1 – 2 dni |
|
Anotácia/Úvod/Edukačný kontext aktivity: Aktivita je zameraná na zvládnutie učiva o elektrickej práci a elektrickom príkone. Žiaci riešením jednotlivých zadaní v pracovnom liste postupne objavujú význam elektrickej práce a elektrického príkonu v bežnej každodennej praxi. |
|
Potrebný materiál: učebnica fyziky pre deviaty ročník základnej školy, zošit alebo papier, písacie potreby, kalkulačka. |
|
Opis postupu realizácie aktivity: Žiaci v domácom prostredí riešia postupne problémové úlohy zadané v pracovnom liste. Pomoc pri riešení jednotlivých úloh nájdu v učebnici fyziky pre deviaty ročník základnej školy. Jednotlivé otázky a úlohy sú koncipované v postupnosti od najjednoduchších po najkomplikovanejšie. Niektoré zadania úloh v pracovnom liste sú zamerané na samostatné skúmanie žiakov a samostatné vyvodenie záverov. Po ukončení riešenia jednotlivých zadaní v pracovnom liste žiaci zadefinujú pojem elektrická práca (jej označenie, jednotky) a pojem elektrický príkon (označenie veličiny, jednotka). Poznámky pre učiteľa: Učiteľ zadá žiakom pracovný list na domáce riešenie, po vyriešení čiastkových úloh 1 – 8 pracovné listy žiakov skontroluje. Podľa zistených nedostatkov zašle učiteľ žiakom doplňujúce zadania, prípadne výklad potrebných pojmov. Po prijatí skontrolovaných zadaní od učiteľa môžu žiaci pokračovať v riešení ďalších zadaní. Možné pokračovanie, následné aktivity: Žiaci môžu z prebratého učiva riešiť príklady. Vyhodnotenie aktivity: Vyučujúci hodnotí aktivitu podľa vopred pripravených kritérií. |
|
Autor/Zdroj: PaedDr. Beáta Šenkárová, učiteľ profesijného rozvoja, DP MPC Komárno |