Didaktické hry a úlohy na rozvoj kompetencie riešiť problémy v anglickom jazyku

Didaktické hry a úlohy na rozvoj kompetencie riešiť problémy v anglickom jazyku

mpc kmi

 

 
 
 
 
 
 
 
 
KRÁTKA METODICKÁ INŠPIRÁCIA
Učebná činnosť/didaktická hra/aktivita…
 

Názov: Didaktické hry a úlohy na rozvoj kompetencie riešiť problémy v anglickom jazyku

Cieľová skupina: žiaci ZŠ

Tematická oblasť výchovy: jazyk a komunikácia

Kľúčové kompetencie:

kompetencie k celoživotnému učeniu sa:

  • uvedomuje si potrebu svojho autonómneho učenia sa ako prostriedku sebarealizácie a osobného rozvoja
  • dokáže tvorivo spracovať a prakticky využívať informácie

kompetencia riešiť problémy:

  • uplatňuje pri riešení problémov vhodné metódy založené na kriticko-analytickom a tvorivom myslení
  • je otvorený získavaniu a využívaniu rôznych, aj inovatívnych postupov, formuluje argumenty a dôkazy na obhájenie svojich výsledkov

kompetencie sociálne a personálne:

  • vie si svoje priority a ciele stanoviť v súlade so svojimi reálnymi schopnosťami, záujmami a potrebami

kompetencie pracovné:

  • je flexibilný a schopný prijať a zvládať inovatívne zmeny

kompetencie smerujúce k iniciatívnosti a podnikavosti:

  • dokáže inovovať zaužívané postupy pri riešení úloh, plánovať a riadiť nové projekty so zámerom dosiahnuť ciele

Ciele:

Kognitívny:

  • použiť prostredníctvom didaktických hier slovnú zásobu v novom kontexte
  • formulovať problém
  • formulovať radu

Afektívny:

  • prejaviť záujem o učenie sa
  • správať sa v súlade so situáciou

Psychomotorický:

  • napísať text

 

 

Prostredie: trieda, domáce prostredie

Forma a počty: individuálna práca, práca vo dvojiciach

Trvanie: podľa určenia učiteľa

 

Anotácia/Úvod/Edukačný kontext aktivity:

Prezentované aktivity smerujú k využitiu didaktických hier a činností, ktoré podporujú kompetencie riešiť problémy a kritické myslenie aj v domácom prostredí. Učiteľ môže aktivity jednoducho prispôsobiť úrovni a vekovej kategórii žiaka, jeho potrebám a záujmom.

Potrebný materiál: pracovné listy v prílohe, hracie kocky, hracie potreby

Opis postupu realizácie:

Každá aktivita má podrobne opísaný postup pre učiteľa a je dobre využiteľný aj na domácu prácu žiakov.

Poznámky pre učiteľa:

Všetky aktivity sa dajú dobre adaptovať pre rôzne skupiny žiakov a rôzne témy.

Možné pokračovanie, následné aktivity:

Prezentované aktivity majú opísané rôzne variácie a nasledovné pokračovanie.

Autor/Zdroj: Mgr. Zuzana Procházková, učiteľka profesijného rozvoja, RP MPC Prešov

 

Ďalšie zdroje:

https://www.stenhouse.com/sites/default/files/public/legacy/pdfs/8247ch10.pdf

https://calpro-online.org/documents/Prob%20Solv%20Handout.pdf

https://www.123rf.com/photo_80916759_stock-vector-rubbish-and-dirty-area-at-the-street-of-the-village-pile-of-garbage-various-trash-and-waste-material.html

https://www.property118.com/small-claims-cat-and-mouse-games/

Prílohy na stiahnutie:

Príloha 1 – Didaktické hry

Príloha 2 – Riešenie problémov