Čo nás príroda môže naučiť o geometrii – Fibonacciho postupnosť
Čo nás príroda môže naučiť o geometrii – Fibonacciho postupnosť
Učebná činnosť/didaktická hra/aktivita…
Názov: Čo nás príroda môže naučiť o geometrii – Fibonacciho postupnosť |
|
Cieľová skupina: žiaci 2. stupňa ZŠ |
|
Vzdelávacia oblasť: matematika a práca s informáciami, matematika |
|
Kľúčové kompetencie:
|
Hlavný cieľ: Žiak bude vedieť zanalyzovať obrazy útvarov spĺňajúce určité zákonitosti. Špecifické ciele:
|
Prostredie: trieda, domáce |
Forma a počty: individuálna, vo dvojiciach |
Trvanie: 30 minút |
|
Anotácia/Úvod/Edukačný kontext aktivity/Zhrnutie aktivity: Vzdelávacia aktivita je zameraná na úlohy rozvíjajúce špecifické matematické myslenie. Využíva prepojenie matematických a prírodných zákonitostí, ktoré sú súčasťou sveta okolo nás. Samotná Fibonacciho postupnosť nie je obsahovou náplňou učiva základnej školy, ale v jej jednoduchej grafickej podobe ju dokážu pochopiť už žiaci 5. ročníka. Aktivita rozvíja u žiakov kľúčové kompetencie ako predstavivosť, tvorivosť, kritické myslenie a logické myslenie. Využitie aktivity je možné aj v rámci domácej prípravy, aj bez PC. |
|
Potrebný materiál: pracovný list (príloha A), pracovný list (príloha B), obrázky z prírody (najmä obrázky flóry, prírodných úkazov), prírodný materiál – kvety... |
|
Opis postupu realizácie:
Poznámky pre učiteľa: Pomocnú šablónu zlatej špirály na nakreslenie vlastného obrázka si žiaci vytvoria podľa opisu, ktorý je uvedený v prílohe A. Príloha B – Riešenie zadania 2: C, D, E, F, G, I, J, L. (Na obrázkoch A, B, H, K sa nachádzajú osovo alebo stredovo súmerné kvety, prírodné úkazy)
Možné pokračovanie, následné aktivity: Podobnú aktivitu je možné použiť pri osovej a stredovej súmernosti, keď vyberieme z okolitého prostredia útvary s týmito symetriami. Aktivita má potenciál na prácu v domácom prostredí, umožňuje variácie edukačných aktivít. |
|
Autor/Zdroj: Mgr. Dana Váňová, učiteľka profesijného rozvoja, RP MPC Banská Bystrica |
|
Prílohy na stiahnutie: Príloha A – Pracovný list: Fibonacciho postupnosť – Ako to bolo so zajacmi |