Ako zdravo žiť
Ako zdravo žiť
Učebná činnosť/didaktická hra/aktivita…
Názov: Ako zdravo žiť |
|
Cieľová skupina: žiaci 6. ročníka ZŠ s VJM |
|
Tematická oblasť výchovy: jazyk a komunikácia, podoblasť komunikácia a sloh, slovenský jazyk a slovenská literatúra |
|
Kľúčové kompetencie: Jazyková: schopnosť aktívne využívať osvojené jazykové prostriedky v ústnej a písomnej komunikácii |
Hlavný cieľ: - osvojenie si príslušnej slovnej zásoby na tému zdravie, rozvíjanie komunikačných schopností žiaka Špecifické ciele: Kognitívne: - formulovať myšlienky - rozvíjať písomný prejav
|
Prostredie: trieda školy, pobyt doma |
Forma a počty: individuálna činnosť |
Trvanie: 20 minút |
|
Anotácia/Úvod/Edukačný kontext aktivity: Edukačná činnosť je určená žiakom 6. ročníka ZŠ s VJM, vhodná na osvojovanie si časti slovnej zásoby na tému zdravie. Je použiteľná v domácom prostredí, nevyžaduje si PC, internet. Úlohu by mali žiaci zvládnuť samostatne. Zodpovedá požiadavkám ŠVP. |
|
Potrebný materiál: zošit, pero, slovník |
|
Opis postupu realizácie aktivity: Žiak vytvorí dve samostatné mapy mysle. Jedna bude na tému správna životospráva a druhá na tému nesprávna životospráva. To znamená, že ku každému slovnému spojeniu v rámci témy pridá toľko súvisiacich slov, koľko mu napadne (môžu si pomôcť slovníkom, príp. časopisom ). Snaží sa použiť čo najviac slov. Keď je hotový, napíše si pod to nadpis Môj stravovací režim, vyberie z máp mysle slová, ktoré sú vhodné k tejto téme a tvorí, píše súvislé vety. (Napr.: Jem veľa ovocia, vitamínov. Paprika je zdravá, ale nemám ju rád.) Poznámky pre učiteľa: Úlohu môžu žiaci vypracovať do zošita, ale môže im byť zadaná i ako projekt (na zvýšenie motivácie sa môže stanoviť pravidlo typu: nad 15 slov v každej mape mysle bude žiak ohodnotený jednotkou).
Možné pokračovanie, následné aktivity: k vytvorenému, napísanému budeme pridávať ďalšie čiastkové témy z oblasti zdravia (choroby a úrazy, stravovanie doma a v reštaurácii, národné jedlá...) Vyhodnotenie aktivity: Žiaci sa prostredníctvom tejto aktivity učia formulovať vety, používať slová vo vete v správnych tvaroch, aktivita podporuje ich kreativitu. |
|
Autor/Zdroj: PaedDr. Zuzana Farkašová, učiteľka profesijného rozvoja, DP MPC Komárno |