Ako zdravo žiť

Ako zdravo žiť

mpc kmi

 

 
 
 
 
 
 
 
 
KRÁTKA METODICKÁ INŠPIRÁCIA
Učebná činnosť/didaktická hra/aktivita…
 

Názov: Ako zdravo žiť

Cieľová skupina: žiaci 6. ročníka ZŠ s VJM

Tematická oblasť výchovy: jazyk a komunikácia, podoblasť komunikácia a sloh, slovenský jazyk a slovenská literatúra

Kľúčové kompetencie:

Jazyková:  schopnosť aktívne využívať osvojené jazykové prostriedky v ústnej a písomnej komunikácii                 
Komunikačné:
komunikovať svoje názory, pozorované javy               
Sociálna: zodpovednosť, pevná vôľa
Kognitívna: schopnosť samostatne získavať poznatky a informácie, orientovať sa v nich, pracovať s faktami, pojmami a s ich vzťahmi

Hlavný cieľ:

- osvojenie si príslušnej slovnej zásoby na tému zdravie, rozvíjanie komunikačných schopností žiaka

Špecifické ciele:

Kognitívne:

- formulovať myšlienky

- rozvíjať písomný prejav

 

Prostredie: trieda školy, pobyt doma

Forma a počty: individuálna činnosť

Trvanie: 20 minút

 

Anotácia/Úvod/Edukačný kontext aktivity:

Edukačná činnosť je určená žiakom 6. ročníka ZŠ s VJM, vhodná na osvojovanie si časti slovnej zásoby na tému zdravie. Je použiteľná v domácom prostredí, nevyžaduje si PC, internet. Úlohu by mali žiaci zvládnuť samostatne. Zodpovedá požiadavkám ŠVP.

Potrebný materiál: zošit, pero, slovník

Opis postupu realizácie aktivity:

Žiak vytvorí dve samostatné mapy mysle. Jedna bude na tému správna životospráva a druhá na tému nesprávna životospráva. To znamená, že ku každému slovnému spojeniu v rámci témy pridá toľko súvisiacich slov, koľko mu napadne (môžu si pomôcť slovníkom, príp. časopisom ). Snaží sa použiť čo najviac slov. Keď je hotový, napíše si pod to nadpis Môj stravovací režim, vyberie z máp mysle slová, ktoré sú vhodné k tejto téme a tvorí, píše súvislé vety. (Napr.: Jem veľa ovocia, vitamínov. Paprika je zdravá, ale nemám ju rád.)

Poznámky pre učiteľa:

Úlohu môžu žiaci vypracovať do zošita, ale môže im byť zadaná i ako projekt (na zvýšenie motivácie sa môže stanoviť pravidlo typu: nad 15 slov v každej mape mysle bude žiak ohodnotený jednotkou).

 

Možné pokračovanie, následné aktivity:

k vytvorenému, napísanému budeme pridávať ďalšie čiastkové témy z oblasti zdravia (choroby a úrazy, stravovanie doma a v reštaurácii, národné jedlá...)

Vyhodnotenie aktivity:

Žiaci sa prostredníctvom tejto aktivity učia formulovať vety, používať slová vo vete v správnych tvaroch, aktivita podporuje ich kreativitu.

Autor/Zdroj: PaedDr. Zuzana Farkašová, učiteľka profesijného rozvoja, DP MPC Komárno