Ako predchádzať šikanovaniu
Ako predchádzať šikanovaniu
Učebná činnosť/didaktická hra/aktivita…
Názov: Ako predchádzať šikanovaniu |
|
Cieľová skupina: |
|
Predmet: |
|
Kľúčové kompetencie: Sociálne kompetencie |
Ciele:
|
Prostredie: |
Forma a počty: |
Trvanie: |
|
Anotácia/Úvod/Edukačný kontext aktivity: |
|
Potrebný materiál: |
|
Opis postupu realizácie: Realizácia aktivity: Následne pedagóg so žiakmi rozanalyzuje text rozprávky o tom, že Jankovi niekto na internete vytvoril posmešnú stránku, na ktorej vyzerá ako svalnatý hrubokrk. Od tej chvíle sa bojí a hanbí chodiť do školy. Učiteľ sa rozpráva so žiakmi, ako by sa mali k spolužiakovi správať, ako by sa oni cítili v podobnej situácii. Po rozhovore žiaci usúdili, že sa Jankovi nesmú posmievať a zosmiešňovať ho, ale musia sa snažiť mu pomôcť. Potom učiteľ nakreslí smajlíky na tabuľu a po dohode na najčastejšie sa vyskytujúcich slovách ich žiaci individuálne dopisujú. Najčastejšie sa vyskytovali nasledujúce slová: Reflexia: Rozprávka pomohla žiakom pochopiť problematiku. Hodina bola zábavná, spracovaná nenásilnou náučnou formou. |
|
Autor/Zdroj: Ďalšie zdroje: |