Kritické myslenie je vnímané a užitočné pre prípravu žiakov na život ako nevyhnutná kognitívna výbava, umožňujúca hodnotiť prijímané informácie a brániť sa manipulácii obsahov a informácií, ktoré k nám prichádzajú v podobe rôznych mediálnych výstupov (mnohé počujeme, čítame, vidíme...). Kritické myslenie je dôležitá a pre život užitočná kognitívna stratégia pre riešenie problémov, formuláciu úsudkov a rozhodovanie. V rámci jednej zo skupinových aktivít tvorili pedagógovia vlastnú definíciu kritického myslenia, kde vznikol nasledovný výstup: „ Mentálny proces, ktorý zahŕňa používanie kognitívnych spôsobilostí (konceptualizácia, aplikácia, analýza, syntéza), prostredníctvom ktorých je možné vyvodzovať logické a objektívne úsudky a vedie k vytváraniu si názorov a k rozhodovaniu, čomu veriť alebo čo robiť.“ Pod lektorskou a odbornou garanciou RP MPC v Banskej Bystrici sa dňa 24. februára 2020 uskutočnil na ZŠ v Martine (Ul. J. Kronera) odborný seminár pod názvom „Ako na kritické myslenie“. Ambíciou vzdelávacieho podujatia bolo ozrejmiť pedagógom základných škôl vnímanie pojmu kritické myslenie a významu jeho aplikácie do výchovno-vzdelávacieho procesu. V kontexte obsahového zamerania odborného seminára mali pedagógovia možnosť osvojiť si definovanie a význam relevantných pojmov zvolenej tematiky. Podstatnou súčasťou obsahu vzdelávacieho podujatia bolo riešenie modelových aktivít vhodných a využiteľných vo výchovno-vzdelávacom procese pri aplikácii témy kritického myslenia na príslušnom stupni vzdelávania. Seminár sa uskutočnil pod lektorským vedením PaedDr. Adriany Gondovej .