Národný projekt „Pomáhajúce profesie v edukácii detí a žiakov“ (NP PoP), realizovaný od augusta 2019, vstúpil do tretej fázy implementácie:
- fáza: Kontinuálny prechod 111 ZŠ a 39 MŠ z národného projektu Škola otvorená všetkým vrátane podporných tímov (odborných zamestnancov a pedagogických asistentov/asistentov učiteľa – PA/AU).
- fáza: Vyhlásenie výzvy pre MŠ, ZŠ a SŠ na zapojenie sa do národného projektu. Od 01. 02. 2020 sa uzatvárali zmluvy o spolupráci s vybranými školami. Túto etapu významne ovplyvnilo vyhlásenie mimoriadnej situácie v súvislosti so šíriacim sa ochorením COVID–19 a následné prerušenie vyučovania na zapojených školách v NP PoP. Mimoriadna situácia spomalila procesy uzatvárania zmlúv o spolupráci a realizovaní výberových konaní na jednotlivé pracovné pozície a ich obsadzovanie v školskom roku 2019/2020.
- fáza: Postupné uvoľňovanie opatrení v súvislosti s pandémiou COVID-19 umožnilo školám zavŕšiť rozbehnuté administratívne procesy súvisiace s podpisom zmlúv a realizáciou výberových konaní. V novom školskom roku 2020/2021 sú už podpísané zmluvy so všetkými vybranými školami, ktoré sa môžu v tomto období do projektu zapojiť (78 MŠ, 73 ZŠ, 77 SŠ). Ďalších 21 škôl, ktoré sú aktuálne zainteresované v iných projektoch, uzavrie zmluvy priebežne podľa dátumu ukončenia v danom projekte.
Školy prijali v septembri 242 nových zamestnancov, čo predstavuje nárast 23% oproti stavu k 31.8.2020. Tým sme dosiahli pokrytie 68,83 % personálnej podpory, t. j. 720 obsadených pracovných pozícií. Toto navýšenie priaznivo ovplyvní i výšku čerpania finančných prostriedkov z EÚ alokovaných v národnom projekte.
Vyhlásenie mimoriadnej situácie v súvislosti s pandémiou COVID-19 „tzv. II. vlna“ a lokálne uzatváranie škôl sú faktory, ktoré výrazne zasahujú do samotného priebehu činnosti i do čerpania zdrojov. Naším cieľom je postupovať pri implementácii tak, aby projekt napomáhal zmierniť negatívne dopady pandémie v regiónoch.
Súčasťou správy je prehľad o obsadenosti pracovných pozícií v konkrétnych školách:
Druh školy
|
Počet škôl
|
Prehľad o počte škôl vo väzbe na obsadenosť pracovných pozícií |
||||
Plne obsadené |
Čiastočne obsadené |
Neobsadené |
Odstúpili |
Iné projekty |
||
Materské školy |
78 |
20 |
54 |
2 |
2 |
|
Základné školy |
205 |
88 |
88 |
6 |
2 |
21 |
Stredné školy |
77 |
12 |
51 |
9 |
5 |
|
Spolu |
360 |
120 |
193 |
17 |
9 |
21 |
Legenda: |
|
|
- škola, ktorá má všetkých zamestnancov, na ktorých má nárok |
|
- škola, ktorá obsadila pracovné pozície čiastočne |
|
- škola, ktorá nemala k 30. 09. 2020 obsadené pracovné pozície |
|
- škola, ktorá odstúpila od zmluvy |
|
- škola, ktorá bude zapojená do projektu po ukončení realizácie iného projektu, napr. V základnej škole úspešnejší I a II |
Sumár
Druh školy |
Plán |
Počet obsadených pracovných miest |
|||||||||
PA |
AU |
IT |
Spolu |
PA |
AU |
Školský psychológ |
Šk. špec. pedagóg |
Sociálny pedagóg |
Spolu |
v % |
|
Materské školy |
107 |
2 |
109 |
218 |
79 |
2 |
7,5 |
19,5 |
20 |
128 |
58,72 |
Základné školy |
303 |
46 |
222,5 |
571,5 |
269 |
36 |
28 |
71,5 |
63,5 |
468 |
81,89 |
Stredné školy |
142 |
7 |
109,5 |
256,5 |
69 |
6 |
25 |
18,5 |
6,5 |
124 |
48,34 |
Spolu |
552 |
55 |
441 |
1046 |
417 |
44 |
60,5 |
109,5 |
90 |
720 |
68,83 |